Technologia VoIP to sposób na znaczne oszczędności dla przedsiębiorstwa, jest bowiem o wiele tańszą, a przy tym bardziej rozwiniętą telefonią dla firm. Umożliwia połączenia z wykorzystaniem sieci internetowej, zamiast telefonicznej, dając przedsiębiorstwom znacznie bardziej rozbudowane możliwości w o wiele niższych cenach. Co warto o niej wiedzieć?

VoIP – czym wyróżnia się internetowa telefonia dla firm?

Korzystanie z tradycyjnych rozwiązań w dziedzinie połączeń telefonicznych w biznesie ma wiele wad – wiąże się z wysokimi kosztami, szczególnie w przypadku rozmów międzynarodowych, wymaga także dużej inwestycji w centralę telefoniczną oraz utrzymanie linii. Sieć jest także mocno związana z lokalizacją firmy i musi być organizowana osobno dla każdej placówki. O wiele bardziej funkcjonalną, a przy tym także tańszą opcją jest nowoczesna telefonia dla firm http://www.spikon.pl/dla-firmy/, korzystająca z technologii VoIP.

Czym dokładnie jest VoIP? Oznacza Voice over Internet Protocol, czyli przesyłanie głosu za pomocą Internetu. Technologia ta umożliwia wykonywanie połączeń telefonicznych przez Internet, bez korzystania z sieci telefonicznej. Można z jej pomocą realizować rozmowy krajowe i zagraniczne, na telefony stacjonarne, komórkowe oraz w obrębie sieci VoIP. Jest bardzo tania, nie wymaga bowiem podłączania żadnego specjalistycznego sprzętu czy prowadzenia nowego okablowania do firmy – wystarczy, że siedziba posiada dostęp do stałego łącza. Połączenia można wykonywać już z poziomu komputera, wyposażonego w specjalne oprogramowanie do realizacji rozmów głosowych w technologii VoIP. Dostępne są także dedykowane dla tego typu sieci telefony IP, występujące w klasycznej wersji stacjonarnej, ze słuchawką, a także modelu telekonferencyjnym, umożliwiającym rozmowy grupowe. Telefonia dla firm VoIP to bardzo duże możliwości niskim kosztem – pozwala na skorzystanie z dodatkowych usług, takich jak wirtualne call center, wirtualna centrala telefoniczna czy organizacja telekonferencji. Dzięki temu, że korzysta ona z Internetu, nie jest powiązana z konkretną lokalizacją i umożliwia wykonywanie połączeń telefonicznych z dowolnego miejsca na świecie.

Kiedyś nowoczesna technologia VoIP była dostępna jedynie dla dużych korporacji – obecnie jest znacznie tańsza i mogą z niej korzystać także małe firmy, które chcą usprawnić i zaktualizować swój system obsługi klienta.

Telefonia dla firm – internetowe połączenia VoIP

Jakie są największe zalety telefonii dla firm, korzystającej z rozwiązania VoIP?

Zastosowanie w swojej firmie telefonii internetowej VoIP wiąże się z kilkoma dużymi zaletami, dzięki którym znacznie przewyższa ona tradycyjne rozwiązania odnośnie telefonicznego kontaktu z klientem. Do najważniejszych korzyści, jakie odniesie przedsiębiorstwo, należą:

  • redukcja kosztów nawet o 80% - VoIP to technologia o wiele tańsza od tradycyjnej sieci telefonicznej, nie wymaga bowiem opłacania utrzymania linii ani zakupu specjalistycznego sprzętu – do jej działania potrzebne jest jedynie stałe łącze oraz komputer; zapewnia także bardzo niskie koszty rozmów krajowych i międzynarodowych, dodatkowo połączenia w obrębie jednej sieci, np. należącej do firmy posiadającej różne oddziały, są zupełnie darmowe,
  • ogólnodostępność rozwiązania – aby móc skorzystać z technologii VoIP, nie trzeba spełniać praktycznie żadnych warunków – firma może zostać podłączona do sieci, jeśli tylko posiada dostęp do Internetu; lokalizacja nie jest dzięki temu żadnym ograniczeniem, a połączenia można wykonywać z dowolnego miejsca na świecie,
  • prosta i szybka instalacja – skonfigurowanie sieci i przygotowanie jej do działania trwa zaledwie kilka minut i może być wykonana przez każdego – nie jest to skomplikowane i nie wymaga specjalistycznej wiedzy,
  • wyższa funkcjonalność – zastosowanie nowoczesnej telefonii dla firm to dodatkowe opcje, z jakich może skorzystać przedsiębiorstwo, np. wirtualne call center czy wirtualna centrala telefoniczna, które pozwalają na zwiększenie jakości i usprawnienie obsługi klienta.