Telefonia dla firm internetowe połączenia VoIP

Technologia VoIP to sposób na znaczne oszczędności dla przedsiębiorstwa, jest bowiem o wiele tańszą, a przy tym bardziej rozwiniętą telefonią dla firm. Umożliwia połączenia z wykorzystaniem sieci internetowej, zamiast telefonicznej, dając przedsiębiorstwom znacznie bardziej rozbudowane możliwości w o wiele niższych cenach. Co warto o niej wiedzieć?
VoIP czym wyróżnia się internetowa telefonia dla firm?
Korzystanie z tradycyjnych rozwiązań w dziedzinie połączeń telefonicznych w biznesie ma wiele wad wiąże się z wysokimi kosztami, szczególnie w przypadku rozmów międzynarodowych, wymaga także dużej inwestycji w centralę telefoniczną oraz utrzymanie linii. Sieć jest także mocno związana z lokalizacją firmy i musi być organizowana osobno dla każdej placówki. O wiele bardziej funkcjonalną, a przy tym także tańszą opcją jest nowoczesna telefonia dla firm http://www.spikon.pl/dla-firmy/, korzystająca z technologii VoIP.
Czym dokładnie jest VoIP? Oznacza Voice over Internet Protocol, czyli przesyłanie głosu za pomocą Internetu. Technologia ta umożliwia wykonywanie połączeń telefonicznych przez Internet, bez korzystania z sieci telefonicznej. Można z jej pomocą realizować rozmowy krajowe i zagraniczne, na telefony stacjonarne, komórkowe oraz w obrębie sieci VoIP. Jest bardzo tania, nie wymaga bowiem podłączania żadnego specjalistycznego sprzętu czy prowadzenia nowego okablowania do firmy wystarczy, że siedziba posiada dostęp do stałego łącza. Połączenia można wykonywać już z poziomu komputera, wyposażonego w specjalne oprogramowanie do realizacji rozmów głosowych w technologii VoIP. Dostępne są także dedykowane dla tego typu sieci telefony IP, występujące w klasycznej wersji stacjonarnej, ze słuchawką, a także modelu telekonferencyjnym, umożliwiającym rozmowy grupowe. Telefonia dla firm VoIP to bardzo duże możliwości niskim kosztem pozwala na skorzystanie z dodatkowych usług, takich jak wirtualne call center, wirtualna centrala telefoniczna czy organizacja telekonferencji. Dzięki temu, że korzysta ona z Internetu, nie jest powiązana z konkretną lokalizacją i umożliwia wykonywanie połączeń telefonicznych z dowolnego miejsca na świecie.
Kiedyś nowoczesna technologia VoIP była dostępna jedynie dla dużych korporacji obecnie jest znacznie tańsza i mogą z niej korzystać także małe firmy, które chcą usprawnić i zaktualizować swój system obsługi klienta.
Jakie są największe zalety telefonii dla firm, korzystającej z rozwiązania VoIP?
Zastosowanie w swojej firmie telefonii internetowej VoIP wiąże się z kilkoma dużymi zaletami, dzięki którym znacznie przewyższa ona tradycyjne rozwiązania odnośnie telefonicznego kontaktu z klientem. Do najważniejszych korzyści, jakie odniesie przedsiębiorstwo, należą:
- redukcja kosztów nawet o 80% - VoIP to technologia o wiele tańsza od tradycyjnej sieci telefonicznej, nie wymaga bowiem opłacania utrzymania linii ani zakupu specjalistycznego sprzętu do jej działania potrzebne jest jedynie stałe łącze oraz komputer; zapewnia także bardzo niskie koszty rozmów krajowych i międzynarodowych, dodatkowo połączenia w obrębie jednej sieci, np. należącej do firmy posiadającej różne oddziały, są zupełnie darmowe,
- ogólnodostępność rozwiązania aby móc skorzystać z technologii VoIP, nie trzeba spełniać praktycznie żadnych warunków firma może zostać podłączona do sieci, jeśli tylko posiada dostęp do Internetu; lokalizacja nie jest dzięki temu żadnym ograniczeniem, a połączenia można wykonywać z dowolnego miejsca na świecie,
- prosta i szybka instalacja skonfigurowanie sieci i przygotowanie jej do działania trwa zaledwie kilka minut i może być wykonana przez każdego nie jest to skomplikowane i nie wymaga specjalistycznej wiedzy,
- wyższa funkcjonalność zastosowanie nowoczesnej telefonii dla firm to dodatkowe opcje, z jakich może skorzystać przedsiębiorstwo, np. wirtualne call center czy wirtualna centrala telefoniczna, które pozwalają na zwiększenie jakości i usprawnienie obsługi klienta.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski