Nikt nie powinien mieć wątpliwości, że pozycjonowanie to współcześnie absolutna podstawa, aby zaistnieć ze swoimi produktami lub usługami w świecie online. Ogromną rolę odgrywa tu również pozycjonowanie lokalne, które - jak jego nazwa wskazuje - ograniczone jest do konkretnego terytorium, dzięki czemu łatwiej znaleźć to, czego szukamy tu i teraz. Nie musimy więc “przedzierać się” przez różne wyniki wyszukiwania, które nie odpowiadają naszym potrzebom. To również świetne rozwiązanie dla sprzedawców, gdyż za sprawą pozycjonowania lokalnego łatwiej im dotrzeć do klientów! W poniższym artykule skupimy się na pozycjonowaniu lokalnym, przedstawiając je jako narzędzie komunikacji marketingowej firm katowickich ukierunkowanych na działalność lokalną.
Pozycjonowanie lokalne - co to takiego?
Pozycjonowanie lokalne to promocja strony internetowej na określonym terenie, gdzie używa się słów kluczowych powiązanych z nazwą miasta lub regionu, na przykład pozycjonowanie Katowice. Pozwala to zawęzić wyniki wyszukiwania do konkretnego miejsca, więc jak wpiszemy je w pole wyszukiwarki (wraz z nazwą usługi) naszym oczom ukażą się firmy działające na konkretnym obszarze. Dane Google nie pozostawiają wątpliwości, jak to ważne, zwłaszcza podczas poszukiwań mobilnych. Aż 30% wszystkich wyszukiwań związanych jest z daną lokalizacją, przy czym 28% wyszukiwań czegoś w pobliżu kończy się zakupem!
Katowice - pozycjonowanie lokalne ma tu ogromne znaczenie
Katowice to serce górnośląsko-zagłębiowskiej metropolii, miejsce, w którym rządzą produkty i usługi. Nieprzypadkowo wiele osób przybywa tu, aby zrobić zakupy, załatwić ważne sprawy. To więc obszar bardzo ważny biznesowo, także dla mieszkańców miast ościennych. Pozycjonowanie lokalne na Katowice to bardzo szybkie rezultaty, gdyż frazy lokalne, jak na przykład mechanik samochodowy Katowice są zdecydowanie mniej konkurencyjne niż generyczne, jak mechanik samochodowy. To sprawia, że nie musimy ze swoją ofertą przebijać się przez ogromny gąszcz innych propozycji, bo skupiamy się na konkretnym obszarze - w tym wypadku na Katowicach i sąsiednich miejscowościach. To jednocześnie pozwala na obniżenie kosztów, ponieważ budżet nie jest dodatkowo obciążony. Nasze reklamy nie wyświetlają się wszędzie, lecz tam, gdzie są nasi klienci.
Pozycjonowanie lokalne - dla jakich biznesów?
Można powiedzieć, że pozycjonowanie lokalne sprawdza się w większości branż, lecz szczególnie cenne jest tam, gdzie usługi są świadczone stacjonarnie. Mowa tu głównie o takich biznesach, jak warsztaty samochodowe, salony sukien ślubnych, produkcja mebli na wymiar, kawiarnie, kwiaciarnie, sklepy medyczne, pogotowie elektryczne itp. Pozycjonowanie lokalne jest tu bardzo opłacalnym kanałem promocji, ponieważ każdy, kto szuka usług lub produktów na ograniczonym geograficznie terenie, zyskuje do nich szybki dostęp. Ich największą siłą jest właśnie to, że występują “na miejscu”, blisko domu. To szczególnie istotne jak zależy nam na czasie. A w wielu przypadkach to kluczowe. Przecież najważniejsze jest to, abyśmy mogli kupić szybko lek, zadzwonić po pogotowie elektryczne czy wybrać się do lekarza.
Jakie są zalety pozycjonowania?
Zalety pozycjonowania są nie do przecenienia. To przede wszystkim zwiększenie ilości odwiedzin klientów na naszych stronach. A wiadomo, że im większa liczba klientów, tym większa szansa na biznesowy sukces. Przekłada się to nie tylko na lepsze dochody, ale i dużą rozpoznawalność. Taka marka pozostaje w pamięci klientów, chętniej do niej wracają. Pozycjonowanie lokalne przekłada się na wzrost widoczności w wynikach organicznych, a to rzecz jasna poprawia pozycje w wynikach wyszukiwania również innych haseł, nie tylko bezpośrednio promowanych. To oczywiście buduje przewagę konkurencyjną, co ma znaczenie oczywiście w każdym obszarze.
Jak widzimy, pozycjonowanie stron katowickich biznesów jako element strategii o zasięgu lokalnym ma ogromną siłę oddziaływania, dlatego też jak działamy na tym obszarze, powinniśmy lepiej zaznajomić się z tą tematyką.