Na wynajem powierzchni biurowych decyduje się wiele firm. W wielu przypadkach są to przedsiębiorstwa, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Często wynajmowanie lokalu jest dla firm bardziej opłacalne finansowo, niż zakup biura na własność. Przed podjęciem decyzji o wynajmie warto wiedzieć, co wziąć pod uwagę przy wyborze powierzchni biurowych.

 

Usytuowanie lokalu

Jednym z najważniejszych elementów, o którym trzeba pamiętać podczas wyboru biura jest jego lokalizacja. Oczywistym jest, że bardziej atrakcyjne zarówno dla klientów, jak i dla pracowników są lokale położone w centrum miasta. Wiąże się to przede wszystkim z łatwością dotarcia pod wskazany adres. Do lokalu znajdującego się w dobrze skomunikowanej dzielnicy miasta szybko można znaleźć transport, inaczej niż do biura ulokowanego na obrzeżach, albo na przedmieściach miasta. Nie mniej jednak, lokalizacja musi odpowiadać preferencjom samej firmy. Niektóre przedsiębiorstwa szukają prestiżowych miejsc, które pomogą im w budowaniu wizerunku, dlatego wynajmują lokale w nowoczesnych biurowcach, albo zabytkowych kamienicach. Warto pamiętać, że sam budynek, w którym znajduje się lokal działa na podświadomość odbiorców czyli klientów i partnerów biznesowych. Atrakcyjne wizualnie budowle wpływają pozytywnie na wizerunek firmy. Przykładem przedsiębiorstwa, które proponuje wynajem powierzchni biurowych w różnych miastach Polski jest Officelist. Firma posiada lokale m.in. w: Sopocie, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Katowicach. Wiele przydatnych informacji dotyczących wynajmu w poszczególnych lokalizacjach dostępnych jest na: https://www.officelist.pl/pl/katowice/.

 

Metraż biura

Istotnym aspektem przy wyborze lokalu jest jego metraż. Biuro powinno być na tyle duże, by każdy pracownik miał swoje stanowisko pracy. Poza tym, trzeba pamiętać, że w firmie muszą znaleźć się różne strefy funkcjonalne – pomieszczenie socjalne, gdzie można zjeść śniadanie i obiad, przestrzeń do odpoczynku i relaksu oraz poczekalnia dla klientów. Ponad to, aranżując biuro należy uwzględnić miejsce na sprzęty takie jak: drukarki, faksy, kopiarki, komputery czy rzutniki. W zależności od profilu przedsiębiorstwa i jego potrzeb, niezbędna może okazać się również sala konferencyjna. Najważniejsze jest to, by właściwie rozplanować przestrzeń w lokalu. Właściwa aranżacja odgrywa niezwykle istotną rolę, bo pracownicy spędzają w biurze znaczną część dnia, dlatego powinni czuć się w nim dobrze i swobodnie.

 

Opłaty za wynajem

Oczywiście przed podpisaniem umowy najmu, trzeba sprawdzić jakie są koszty eksploatacji lokalu. Ważne, by w dokumencie była zawarta informacja o możliwości samodzielnej aranżacji przestrzeni. Poza tym, biuro powinno być wyposażone w takie usługi jak Internet, prąd, ciepła woda. Dodatkowo, w umowie należy zawrzeć informację o okolicznościach rezygnacji z wynajmu i ewentualnym wypowiedzeniu.