Tworzenie treści do pozycjonowania strony - o czym pamiętać?

‘Content is king’ - marząc o tym, by nasza witryna znalazła się na szczycie listy wyszukiwań musimy zagospodarować czas oraz środki na tworzenie wartościowych treści. Słowo ‘wartościowych’ nie znalazło się tutaj przypadkowo - jedynie taka treść przyciągnie uwagę użytkowników, którzy chętnie udostępnią ją znajomym. Takie działania uwielbia, a przede wszystkim nagradza Google, która przesuwa promowane w ten sposób witryny w górę wyników wyszukiwań. Jak jednak tworzyć taką treść, która pomoże w pozycjonowaniu witryny www? Na to pytanie odpowiadamy na przykładzie frazy ‘pozycjonowanie Warszawa’, w przypadku której występuje duża konkurencyjność.

Własny, unikalny styl - wyróżnij się na tle konkurencji

Duplikowanie lub synonimizowanie treści, które już pojawiły się w internecie to powszechny błąd wielu przedsiębiorców i osób odpowiedzialnych za prowadzenia firmowego bloga. Takie działanie wpływa negatywnie na pozycjonowanie witryny, z co najmniej dwóch powodów.

Po pierwsze Google szybko wyłapuje skopiowane treści i niejako karze witrynę, która postanowiła to zrobić. Tą karę jest oczywiście obniżenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwań. Między innymi dlatego, specjaliści SEO zachęcają do tworzenia treści przede wszystkim unikalnych, których nie można znaleźć na stronach konkurencji.

Drugim powodem, dla którego powinniśmy unikać takich działań jest niechęć samych użytkowników. Jeśli na swoim blogu będziemy przepisywali artykuły innych, bez włożenia w to własnego stylu to mało kto będzie chciał to przeczytać. A naszym celem jest nie tylko zachęcenie użytkowników do przeczytania tekstu, ale przede wszystkim do podzielenia się nim z innymi użytkownikami.

Warto przy tym pamiętać, że promując własną markę na blogu musimy postawić się w roli branżowego eksperta. Zamieszczony tekst musi posiadać odpowiednią wartość merytoryczną, która będzie wynikiem naszej wiedzy i doświadczenia. W doborze odpowiedniego tematu pomogą nam specjalne narzędzia do wyszukiwania słów i fraz kluczowych. Warto z nich skorzystać! Przykładowo dla wymienionej przez nas frazy, dobrym pomysłem na tytuł artykułu może być: Pozycjonowanie w Warszawie - 5 sposobów jak znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwań!

Pamiętaj o zasadach SEO

Tworzenie naprawdę dobrych artykułów na firmowego bloga wymaga zmysłu marketingowego, lekkiego pióra, ale również znajomości zasad SEO. Nie warto ich pomijać, ponieważ to właśnie od nich zależy, czy nasz artykuł będzie można łatwo znaleźć, czy też nie.

Zaczynamy od samej góry, czyli od tytułu. Powinien on odpowiadać na realne zapytania użytkowników, którzy kierują je do wyszukiwarki Google. W naszym przykładzie, frazom, którą często wyszukują potencjalni klienci jest: pozycjonowanie w Warszawie najlepsza firma. Jak to przekształcić w tytuł artykułu?

Propozycja: Pozycjonowanie stron Warszawa - która firma jest najlepsza?

Ważną zasadą SEO copywritingu jest umieszczanie odpowiedniej ilości słów kluczowych w tekście. Powszechnie przyjętą zasadą jest wplecenie jednej frazy na około 1000 znaków. Takie natężenie spowoduje, że będzie to wyglądało naturalnie, a jednocześnie wystąpi ono wystarczająco często.

Nie należy przy tym ograniczać się jedynie do słowa kluczowego (pozycjonowanie Warszawa), ale warto również korzystać z tzw. długiego ogona wyszukiwań. Znajdziemy tam na przykład takie frazy jak:

  • skuteczne pozycjonowanie stron agencja Warszawa,

  • pozycjonowanie stron www w Warszawie,

  • jakie agencje w Warszawie zajmują się pozycjonowaniem stron?

  • ile kosztuje pozycjonowanie strony w Warszawie