Caravaggio w świetle reflektorów: Agata Duda‑Gracz zaczyna próby nad „Między nogami Leny”

2 min czytania
Caravaggio w świetle reflektorów: Agata Duda‑Gracz zaczyna próby nad „Między nogami Leny”

Kiedy klasyka baroku spotyka współczesne oko reżyserki, scena zaczyna pulsować nową energią. W pracy nad spektaklem „Między nogami Leny, czyli »Zaśnięcie Najświętszej Marii Panny« według Caravaggia” Agata Duda‑Gracz prowadzi zespół przez świat silnych obrazów i muzycznych nastrojów 🎭🎶.

  • Między nogami Leny, czyli »Zaśnięcie Najświętszej Marii Panny« według Caravaggia wchodzi na scenę z wyrazistą wizją
  • Reżyserka scala zespół aktorski i twórców, którzy razem tworzą intensywną narrację sceniczną

Między nogami Leny, czyli »Zaśnięcie Najświętszej Marii Panny« według Caravaggia wchodzi na scenę z wyrazistą wizją

Agata Duda‑Gracz nie ogranicza się do jednego zadania – w tym projekcie podpisała się pod tekstem, reżyserią, scenografią i kostiumami, co zapowiada spójną i osobistą interpretację barokowego mistrza. Spektakl ma się przyjrzeć postaci Caravaggia, twórcy takich obrazów jak „Powołanie świętego Mateusza” czy „Dawid z głową Goliata”, i wyciągnąć z nich teatralne napięcie oraz kontrasty światła i cienia 🖼️✨.

Premiera została zaplanowana na 23 stycznia i odbędzie się na Dużej Scenie. To będzie moment, kiedy próby przeniosą się w pełni na widownię i uwaga publiczności skupi się na inscenizacji.

Reżyserka scala zespół aktorski i twórców, którzy razem tworzą intensywną narrację sceniczną

Do pracy nad spektaklem Duda‑Gracz zaprosiła zespół realizatorów: reżyserię światła prowadzi Katarzyna Łuszczyk, muzykę skomponował Łukasz Wójcik, a sama reżyserka odpowiada za scenografię i kostiumy. Obsada łączy doświadczenie i świeżą energię — na liście występują m.in. Nina Batovska, Aleksandra Bernatek, Jakub Fret, Marcin Gaweł, Karina Grabowska, Jan Jakubik, Natalia Jesionowska i wielu innych, co zapowiada różnorodność aktorskich barw i dramatycznych środków wyrazu 🎬.

W zapowiedziach produkcji podkreślana jest praca nad światłem i muzyką jako kluczowymi elementami, które mają wydobyć kontrasty i dramat Caravaggia, a jednocześnie przenieść je w język współczesnego teatru. Praca nad spektaklem dopiero się zaczęła, więc widzowie mogą spodziewać się zarówno znajomych motywów malarskich, jak i zaskakujących rozwiązań scenicznych.

😊🎭🖤

na podstawie: Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach.

Autor: krystian