Pozycjonowanie szerokie alternatywą dla pozycjonowania tradycyjnego — Sprawdź, czym jest, jak się je wykonuje i jakie korzyści daje!

Pozycjonowanie witryny odbywa się przeważnie z głównym trendem i zakłada promocję strony pod jednym lub kilkoma kluczowymi hasłami. Obecnie coraz więcej osób wykorzystuje pozycjonowanie szerokie, które polega na umieszczaniu w tekstach seo bardzo dużej ilości fraz dla całej kategorii. Wbrew pozorom takie pozycjonowanie nie jest pozbawione sensu i przynosi wiele korzyści. W tym tekście prezentujemy pozycjonowanie szerokie jako bardzo ciekawą alternatywę dla pozycjonowania tradycyjnego.

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie to pozycjonowanie pod wiele fraz bez wyszczególnienia jakiejkolwiek. W tym rodzaju pozycjonowania stawiamy na zbieranie ruchu ze wszystkich możliwych fraz — nawet jeśli te nie są najpopularniejsze w danej dziedzinie. Pozycjonowanie szerokie wykorzystuje zatem wiele fraz z danej kategorii do tego, aby wyświetlać się użytkownikom w wynikach wyszukiwania pod wieloma różnymi hasłami. Frazy, jakich używać będziemy w tekstach seo i zamieszczać na naszej witrynie będą przeważnie tymi mniej popularnymi. Choć nie zapewniają one takiej liczby wyszukań dziennie co najpopularniejsze frazy, ich ilość rekompensuje nam ich niższą pozycję. W pozycjonowaniu szerokim nie walczmy np. o TOP5 pod daną frazę w wyszukiwarce Google, a staramy się zbierać jak największej ruchy przy użyciu szerokich zakresów fraz.

Pozycjonowanie takie z technicznego punktu widzenia nie różni się od pozycjonowania tradycyjnego, wykorzystuje jednak nieco inne podejście do używania fraz. W tej opcji możemy wykorzystywać kilkadziesiąt, kilkaset, kilka tysięcy lub nawet kilkadziesiąt tysięcy różnych fraz i słów kluczowych. Brak dużej konkurencji pod każdą z nich daje możliwość wyświetlania naszej strony nawet pomimo jednokrotnego lub jedynie kilkukrotnego użycia danej frazy na naszej witrynie.

Dobrym przykładem pozycjonowania szerokiego będzie sklep z butami sportowymi. Przeważnie i standardowo pozycjonować naszą witrynę będziemy pod hasła buty sportowe, buty do biegania czy sportowe buty. Pozycjonowanie szerokie zakłada użycie jak największej ilości fraz z danej tematyki. Będzie to zatem użycie fraz typu zielone sportowe buty, buty do biegania po deszczu czy czerwone buty. Sumarycznie pozyskany ruch z wielu fraz da takie same lub nawet lepsze rezultaty niż przy pozycjonowaniu pod jedną najpopularniejszą frazę. Pozycjonowanie szerokie świetnie wykonuje ta agencja SEO w Gdańsku.

Plusy, korzyści i zalety — dlaczego warto?

Pozycjonowanie szerokie, choć na pierwszy rzut oka wydaje się wątpliwe, ma jednak wiele pozytywów oraz korzyści. Pierwszym plusem jest naturalność takiego pozycjonowania. Używając bardzo dużej ilości fraz i szerokiego ich wykorzystania z pewnością nie narażamy się na przeoptymalizowanie tekstu czy nałożenie filtra Google z powodu próby oszustwa, czy spamu niskiej jakości. Pozycjonowanie takie jest naturalne, a zarazem efektywne. Obecność pod wieloma frazami — często mniej popularnymi sprawia, że w ogólnym rozrachunku uzyskujemy bardzo duży ruch. Wiele osób w internecie do wyszukania danej rzeczy używa różnych sformułowań — nawet tych najdziwniejszych. Pozycjonowanie szerokie możemy wprowadzać na naszą witrynę bez obawy o negatywne skutki. Nie musimy też przygotowywać witryny czy kończyć pozycjonowania pod jedną konkretną frazę. Rozpoczęcie tego typu działań seo jest też możliwe bez specjalistycznej wiedzy, a w sieci istnieje wiele narzędzi do tego, aby pozyskać listę wszystkich fraz w danej kategorii. Pozycjonowanie szerokie możemy też stosować przy różnego rodzaju witrynach.

Jak używać fraz i słów kluczowych?

Pozycjonowanie szerokie wykorzystuje wiele różnego rodzaju fraz. Aby się nie pogubić przy ich ustalaniu, warto pogrupować je na kilka typów. Będą to frazy główne, frazy poboczne, frazy lokalne, frazy brandowe czy lont agile. Frazy główne, czyli te najpopularniejsze w danej kategorii warto umieszczać nawet pomimo małej ich liczby. Nawet szczątkowe pozycjonowanie pod nie będzie korzystne. Choć nie przebijemy się do TOP5, to w połączeniu z innymi typami fraz również dadzą nam pewien ruch. Frazy poboczne to frazy mniej popularne dla danej kategorii i na nich warto się skupić. Powinniśmy wykorzystać wszystkie takie frazy, nawet jeśli w danej kategorii występuje bardzo dużą ich ilość. Kolejnymi typami fraz, jakie powinniśmy umieszczać w tekście, są frazy lokalne. Będą to podstawowe frazy z końcówką miasta. Dzięki temu będziemy wyświetlani osobom, które poszukują usług lokalnie.

Frazy brandowe to z kolei frazy z nazwą naszej marki lub marki obuwia sportowego. Warto dodawać takie frazy, gdyż klienci często szukają produktów konkretnych marek. Long tail, czyli frazy składające się z kilku wyrazów to idealny sposób na trafienie w gusta osób wpisujących całe zdania do wyszukiwarki. Mogą być to pytania, dokładne opisy danej usługi, produktu czy firmy. Warto też je dodawać w naszych tekstach seo z powodu wyszukiwania głosowego.

Obecnie wiele osób wyszukuje informacji na urządzeniach mobilnych poprzez Google Voice Search i zadaje pytania naturalnie. Następnie są one przekładane na tekst i wprowadzane do wyszukiwarki. Long taile to też sposób na stworzenie fraz zawierających np. różne kombinacje słów np. kolorystyczne czy odnośnie typów danego produktu.

Porada: W sieci istnieje wiele generatorów fraz z danej kategorii. Wystarczy wpisać daną branżę, hasło czy frazę główną i na tej podstawie otrzymamy nawet kilkaset fraz dla danej kategorii. Narzędzie takie z pewnością będzie pomocne przy pozycjonowaniu szerokim.

Dla kogo jest przeznaczone?

Pozycjonowanie szerokie przeznaczone jest dla wielu rodzajów witryn. Pierwszym z nich są szczególnie sklepy internetowe, które zawierają w sobie wiele różnego rodzaju produktów. W ten sposób możemy pozycjonować również witryny firmowe oferujące usługi czy towary. Pozycjonowanie szerokie da się również wykorzystać dla naszych blogów czy stron tematycznych. Z pewnością istnieje wiele różnych zwrotów, które w mniejszym lub większym stopniu przyciągają użytkowników do naszego serwisu. Ten rodzaj pozycjonowania można wykorzystywać w różnych branżach.

Oprócz różnych typów serwisów pozycjonowanie szerokie możemy wykorzystywać w różnego rodzaju sytuacjach. Z pewnością może być to np. sytuacja, w której nie mamy szans na wysoką pozycję pod wiodącą frazą w danej kategorii, gdyż istnieje zbyt duża konkurencja. W ten sposób możemy pozycjonować też witrynę, jeśli zależy nam na dużym ruchu.