Ekologiczna rewolucja w transporcie: Katowice testują autobus na wodór
Nowoczesny transport miejski na wodorze zadebiutuje na ulicach naszego miasta. Już w okresie okołoświątecznym, mieszkańcy będą mieli okazję przetestować autobus napędzany wodorem, który na testowej linii 297 będzie kursował do 3 kwietnia. To krok w kierunku ekologicznego i zeroemisyjnego transportu publicznego.
  1. Autobus wodorowy będzie kursował na linii 297, oferując mieszkańcom nowoczesny i ekologiczny sposób podróżowania.
  2. Technologia wodorowa w autobusach to większy zasięg i mniejszy wpływ na środowisko w porównaniu do tradycyjnych pojazdów.
  3. Testy technologii mają na celu ocenę wydajności i możliwości zastąpienia konwencjonalnych autobusów.
  4. Pojazd dostarczony na testy przez firmę ARTHUR BUS Sp. z o.o. jest wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i komfortu.

W ramach dążenia do zwiększenia ekologiczności miejskiego transportu, nasze miasto wprowadza innowacyjne rozwiązania. "W Katowicach inwestujemy w nowoczesne technologie, które pozwalają usprawnić transport miejski," mówi Marcin Krupa, prezydent miasta. Od lipca tego roku, ulicami jeżdżą już 22 autobusy hybrydowe, a flota miejska wzbogaciła się także o 28 autobusów elektrycznych oraz 8 gazowych.

Testowany autobus wodorowy wyróżnia się nie tylko brakiem emisji szkodliwych substancji, ale także szeregiem udogodnień dla pasażerów i kierowcy. Systemy detekcji pieszych i rowerzystów, monitorowanie zmęczenia kierowcy oraz kamery zamiast tradycyjnych lusterek to tylko niektóre z zastosowanych technologii bezpieczeństwa.

"Autobus wodorowy to kolejna możliwość zeroemisyjnego transportu publicznego. Testujemy, jak taki typ pojazdu sprawdzi się w sytuacji ruchu miejskiego," podkreśla Roman Urbańczyk, prezes PKM Katowice Sp. z o.o. Oczekuje się, że testy dostarczą cennych informacji na temat możliwości i efektywności wykorzystania ogniw wodorowych w miejskim transporcie.

Autobus, który został udostępniony na testy przez firmę ARTHUR BUS Sp. z o.o., pochodzi z polskiej produkcji. Jest to pojazd niskopodłogowy, klimatyzowany, mogący zabrać na pokład 78 pasażerów. Cicha i bezemisyjna jazda to nie tylko korzyść dla środowiska, ale też wyższy komfort podróży dla mieszkańców.


UM Katowice