Dlaczego warto zadbać o treści na swojej stronie internetowej?

Podczas tworzenia strony internetowej warto działać zgodnie z opracowanym wcześniej planem. Koncepcja musi być spójna, ponieważ na satysfakcję użytkowników wpływa wiele elementów – klarowne menu, łatwa nawigacja, przejrzyste informacje dot. oferty, a także ciekawe treści. Zwłaszcza te ostatnie bywają często pomijane lub traktowane powierzchownie, a to duży błąd. Tekst na stronie spełnia różne funkcje: przyciąga czytelników, podnosi wartość strony z perspektywy algorytmów Google, pozwala zdobyć przewagę nad konkurencją. Jakie treści publikować, dlaczego są one ważne i kto powinien to robić?

Strona jako wizytówka firmy

Pierwsze wrażenie można zrobić nie tylko osobiście – również strona internetowa od razu wywołuje określone emocje i skojarzenia u użytkowników. Jeśli jest ciekawa, potencjalny klient prawdopodobnie odwiedzi nas znowu, jeśli nudna – szybko o nas zapomni. A jeżeli użytkownik zada sobie trud znalezienia w witrynie przydatnych informacji i poczuje się zawiedziony, wówczas wyrobi sobie o nas nienajlepsze zdanie. Warto zatem zaoferować mu to, czego oczekuje.

Jakie treści powinny znaleźć się na stronie startowej? Na pewno nie może być ona przeładowana tekstem, musi jednak dawać podstawowe informacje. Odwiedzająca ją po raz pierwszy osoba powinna otrzymać skrótową informację o profilu działalności i ofercie, nie zaszkodzi także publikacja chwytliwego hasła. Podczas inicjalnego kontaktu z potencjalnym klientem, treści na stronie pełniąc zatem rolę wabika, który zarzucamy, aby złowić uwagę gościa.

Baza wiedzy i ciekawych treści dla potencjalnych klientów

Bardzo ważnym elementem strony jest ta jej część, która zawiera fachowe porady czy ciekawe teksty – i to niezależnie od branży. Zakładka może przybierać formę bloga, poradnika lub nawet FAQ – wszystko zależy od indywidualnych uwarunkowań każdej witryny oraz od tego, co za jej pomocą chcesz przekazać.

Najczęściej optymalnym rozwiązaniem jest publikacja treści związanych z twoją działalnością, mogących z jakiegoś powodu zainteresować odbiorcę, który w poszukiwaniu porady trafi właśnie do ciebie. Bardzo istotnym jest zatem, by tytuł czy lead artykułu nie wprowadzał w błąd – nikt nie lubi być oszukiwany i tracić czasu na czytanie czegoś zupełnie innego, niż sugerowały to pierwsze zdania.

Błędem powszechnie popełnianym przez firmy, które dopiero zaczynają prowadzić blogi, jest ich chaotyczna zawartość – wrzucamy artykuły w nieregularnych odstępach czasu i piszemy o tym, co akurat przyjdzie nam do głowy. A klient nie lubi bałaganu – lepiej przyzwyczaić go do publikowanych systematycznie, przemyślanych treści. W tym celu należy skonstruować content plan, który nie tylko pozwoli na zdefiniowanie obszaru zagadnień, jakimi powinniśmy się zająć, ale także na wytypowanie optymalnych terminów publikacji. O planowaniu treści na stronach internetowych przeczytaj więcej na https://cluegroup.pl/content-plan/.

Boty Google również lubią czytać

Nie tylko użytkownicy cenią sobie fachową literaturę – teksty na stronie są niezbędne do jej dostrzeżenia przez boty Google, które regularnie dokonują oceny potencjału witryny, jako jedno z kryteriów przyjmując właśnie jakościowe wpisy w niej zamieszczane. Ale algorytmy to nie ludzie i nie zawsze podoba im się to samo, co realnym użytkownikom. Trzeba sporo wprawy i wiedzy by napisać tekst trafiający do przekonania zarówno ludziom, jak i robotom.

Podstawą jest jednak publikacja sama w sobie – boty preferują te strony, na których treści pisane wyraźnie górują nad grafikami. To dlatego poza samymi artykułami, powinniśmy zadbać również o metadane – np. opisy zdjęć, dzięki którym będą one łatwiejsze do znalezienia w wyszukiwarce. Google docenia witryny oferujące użytkownikom wartościowy content, dlatego chętniej je wyświetla. Każdy artykuł zwiększa zatem twoją szansę nie tylko na zadowolenie czytelnika, ale i na promocję od Google.

O krok przed konkurencją

Twoja konkurencja nie prowadzi bloga? Doskonale – wyprzedź ich i zgarnij dla siebie wszystkie plusy wynikające z publikacji fachowych treści. A jeśli na stronie firmy, z którą rywalizujesz, jest już sekcja z artykułami? Wówczas tym bardziej nie możesz pozwolić sobie na opieszałość – z każdym publikowanym przez nich artykułem, zostajesz w tyle w potyczce o uwagę odbiorcy.

Pamiętaj przy tym, aby nie kopiować pomysłów, a już tym bardziej samych artykułów czy zwrotów – i klienci, i konkurencji i roboty nie znoszą plagiatów.

Kto powinien pisać treści na stronę? Jeśli czujesz się na siłach, możesz to robić osobiście, jako ekspert w swojej dziedzinie. Jeżeli jednak nie masz na to czasu lub pisanie nie jest twoją najsilniejszą stroną – wówczas skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji, oferującej usługi copywriterskie. Dlaczego jest ona lepsza niż freelancer? Ponieważ daje gwarancję wysokiej jakości oraz dotrzymania terminów, co nie zawsze ma miejsce w przypadku osób indywidualnych.