Pojęcie marketingowca jest dość pojemne. Wszak tą profesją zajmują się specjaliści do spraw wizerunku, reklamy, projektowania środków promujących, stosowania ich czy osoby tworzące treści reklamowe i je promujące. Klasyczne rozumienie marketingowca to osoba, która planuje i koordynuje strategię reklamową oraz marketingową danego produktu, usługi, firmy czy osoby. Wykonuje zarówno krótkotrwałe zlecenia dotyczące rozpropagowania obiektu, ale też i zajmuje się długotrwałym i stałym podtrzymywaniem zainteresowania i dobrego wizerunku. W firmie marketingowiec nadzoruje przygotowywanie reklam, planuje metody komunikacji, przygotowuje materiały promocyjne, nawiązuje współpracę z mediami, dostawcami miejsc reklamowych, wydawnictwami albo firmami transportowymi. Oprócz tego stale analizuje i monitoruje rynek branży reklamowanego obiektu oraz dobiera środki komunikacji i reklamy. Porusza się przeważnie w obrębie wyznaczonego budżetu, z którego jest rozliczany. Może pracować zarówno w wewnętrznym dziale reklamy, jak i sprzedaży swojego pracodawcy. Albo wykonywać usługi marketingowe dla klientów.
Szczegóły na temat dnia pracy marketingowca zostały opisane szerzej na stronie https://www.zawody.pl/praca-marketingowca/.
Marketingowiec – wymagania zawodowe
Wskazane w tej pracy są predyspozycje osobowościowe, ale też i stosowne wykształcenie. Zalecane kierunki studiów to oczywiście marketing i zarządzanie, ale też ekonomia lub psychologia czy dziennikarstwo. Bardzo istotna jest znajomość języka obcego, przynajmniej angielskiego, ale też i znajomość prawideł i psychologii marketingu politycznego, handlowego czy społecznego. Powinien mieć opanowane techniki marketingu B2B, BTL oraz środków perswazji stosowanych w reklamie. W swojej pracy powinien wykazywać się zdolnością do chłodnego, analitycznego myślenia, sporą kreatywnością, inicjatywą, samodzielnością, odpowiedzialnością, odpornością na stres i presję wyników. We współpracy z klientami i kontrahentami wysoce wskazane są zdolności negocjacyjne, umiejętność współdziałania zespołowego i dobre planowanie.
Więcej wskazówek na temat tego jak zostać dobrym marketingowcem znajdziesz na blogu https://www.zawody.pl/jak-zostac-marketingowcem/.
Marketingowiec – warunki pracy
To praca o sporym tempie, zmieniających się okolicznościach i nagłych wydarzeniach, na które trzeba reagować. Marketingowiec musi stale obserwować odbiór swoich działań oraz koordynować zespołem, który na bieżąco dokonuje modyfikacji. Działania marketingowe współcześnie podejmuje się na kilku płaszczyznach naraz – media tradycyjne, elektroniczne, Internet, spotkania w terenie czy organizowanie imprez. Wszystko to musi marketingowiec dopilnować i nadzorować. Stąd praca, choć na ogół odbywa się w ustawowych godzinach, wielokrotnie może wymagać nadgodzin, podróży służbowych i działania samodzielnego.
Marketingowiec – zatrudnienie i zarobki
Zatrudnienie w tym zawodzie można szukać przede wszystkim w firmach reklamowych, agencjach specjalistów od wizerunku albo w większych przedsiębiorstwach, które posiadają wewnętrzne działy promocji i reklamy. Zarobki marketingowca różnią się w zależności od wielu czynników, przede wszystkim zależy to od doświadczenia i sukcesów. Rozstrzał zarobków wynosi od 3500 do 20 000 zł.