Marketingowiec opis zawodu

2 min czytania
Marketingowiec  opis zawodu

Pojęcie marketingowca jest dość pojemne. Wszak tą profesją zajmują się specjaliści do spraw wizerunku, reklamy, projektowania środków promujących, stosowania ich czy osoby tworzące treści reklamowe i je promujące. Klasyczne rozumienie marketingowca to osoba, która planuje i koordynuje strategię reklamową oraz marketingową danego produktu, usługi, firmy czy osoby. Wykonuje zarówno krótkotrwałe zlecenia dotyczące rozpropagowania obiektu, ale też i zajmuje się długotrwałym i stałym podtrzymywaniem zainteresowania i dobrego wizerunku. W firmie marketingowiec nadzoruje przygotowywanie reklam, planuje metody komunikacji, przygotowuje materiały promocyjne, nawiązuje współpracę z mediami, dostawcami miejsc reklamowych, wydawnictwami albo firmami transportowymi. Oprócz tego stale analizuje i monitoruje rynek branży reklamowanego obiektu oraz dobiera środki komunikacji i reklamy. Porusza się przeważnie w obrębie wyznaczonego budżetu, z którego jest rozliczany. Może pracować zarówno w wewnętrznym dziale reklamy, jak i sprzedaży swojego pracodawcy. Albo wykonywać usługi marketingowe dla klientów.

Szczegóły na temat dnia pracy marketingowca zostały opisane szerzej na stronie https://www.zawody.pl/praca-marketingowca/.

Marketingowiec wymagania zawodowe

Wskazane w tej pracy są predyspozycje osobowościowe, ale też i stosowne wykształcenie. Zalecane kierunki studiów to oczywiście marketing i zarządzanie, ale też ekonomia lub psychologia czy dziennikarstwo. Bardzo istotna jest znajomość języka obcego, przynajmniej angielskiego, ale też i znajomość prawideł i psychologii marketingu politycznego, handlowego czy społecznego. Powinien mieć opanowane techniki marketingu B2B, BTL oraz środków perswazji stosowanych w reklamie. W swojej pracy powinien wykazywać się zdolnością do chłodnego, analitycznego myślenia, sporą kreatywnością, inicjatywą, samodzielnością, odpowiedzialnością, odpornością na stres i presję wyników. We współpracy z klientami i kontrahentami wysoce wskazane są zdolności negocjacyjne, umiejętność współdziałania zespołowego i dobre planowanie.

Więcej wskazówek na temat tego jak zostać dobrym marketingowcem znajdziesz na blogu https://www.zawody.pl/jak-zostac-marketingowcem/.

Marketingowiec warunki pracy

To praca o sporym tempie, zmieniających się okolicznościach i nagłych wydarzeniach, na które trzeba reagować. Marketingowiec musi stale obserwować odbiór swoich działań oraz koordynować zespołem, który na bieżąco dokonuje modyfikacji. Działania marketingowe współcześnie podejmuje się na kilku płaszczyznach naraz media tradycyjne, elektroniczne, Internet, spotkania w terenie czy organizowanie imprez. Wszystko to musi marketingowiec dopilnować i nadzorować. Stąd praca, choć na ogół odbywa się w ustawowych godzinach, wielokrotnie może wymagać nadgodzin, podróży służbowych i działania samodzielnego.

Marketingowiec zatrudnienie i zarobki

Zatrudnienie w tym zawodzie można szukać przede wszystkim w firmach reklamowych, agencjach specjalistów od wizerunku albo w większych przedsiębiorstwach, które posiadają wewnętrzne działy promocji i reklamy. Zarobki marketingowca różnią się w zależności od wielu czynników, przede wszystkim zależy to od doświadczenia i sukcesów. Rozstrzał zarobków wynosi od 3500 do 20 000 zł.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

katowicelove_kf