Torby zakupowe stały się w ostatnim czasie jednym z symboli walki z zanieczyszczaniem środowiska. Coraz bardziej zaostrzane prawo obliguje unijnych przedsiębiorców do ograniczania ilości reklamówek wręczanych klientom.
O ile jeszcze nie tak dawno plastikowe torby reklamowe wydawane były jak popadnie, to teraz nawet za te najmniejsze trzeba płacić. Taka strategia ma zniechęcić konsumentów do jednorazowego używania tych produktów. Bynajmniej jednak nie zniknęły one z rynku, zmienia się po prostu sposób ich wykorzystania. Nie musi to odbywać się ze stratą dla przedsiębiorców. Otóż wielokrotnie używana torba zakupowa z nadrukiem sprzyja nie tylko środowisku, ale również promocji marki. Warto zatem zadbać o jej profesjonalny projekt, by wpisywała się w pozytywny wizerunek firmy.
Kolorystyka, logo, grafika
Torby reklamowe to jeden z filarów promowania marki. Podczas ich projektowania pod uwagę należy wziąć przede wszystkim priorytety danej firmy, to z czym chce być kojarzona. Oczywiście na każdej reklamówce powinno pojawić się widoczne logo i nazwa podmiotu. Nie bez znaczenia pozostaje również kolorystyka. Firmy kierujące ofertę głównie do mężczyzn najczęściej wybierają ciemną tonację, która panom szczególnie przypada do gustu. Wybierając torbę reklamową do swojego sklepu, warto przemyśleć też dodatkowe grafiki.
To sposób na przykucie uwagi nie tylko danego konsumenta, ale również wszystkich osób z jego otoczenia. Przykładowo marki spożywcze najczęściej wybierają zdjęcia świeżych produktów, w końcu to z nimi chcą być kojarzone. Z kolei sklepy odzieżowe czy obuwnicze stawiają na pewien luksusowy akcent, umieszczają na torbach zdjęcia reklamujących je gwiazd, złotą czcionkę lub wręcz przeciwnie ograniczają się wyłącznie do podania nazwy.
Walor użytkowy
Słabej jakości reklamówka to jedna z bardziej irytujących rzeczy, zwłaszcza gdy pęknie zanim klient zdąży dotrzeć do domu. Taki brak troski o detale może szybko popsuć wizerunek firmy. Dlatego wszystkie wykorzystywane przez nią torby reklamowe powinny być możliwie solidne. Troska o środowisko owszem, ale z uwagi na dobro własnego interesu nie opłaca się wybierać najtańszych rozwiązań. Przeciwnie, wytrzymałe torby są jednocześnie najbardziej ekologiczne. Jak pokazują badania, najmniej szkodliwy wpływ na przyrodę mają bowiem reklamówki używane przez konsumentów wielokrotnie. Ponadto dobra jakość zawsze poprawia wizerunek, nawet jeżeli sami użytkownicy nie są świadomi mechanizmu tworzenia takich skojarzeń.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe informacje znajdziesz na stronie plastika.pl - torby papierowe - zobacz więcej