Nie od dziś wiadomo, że jedną z najważniejszych rzeczy na stronie internetowej jest treść. Jest ona istotna zarówno dla użytkowników jak i dla robotów Googla. Najwyżej w rankingu wyszukiwania znajdują się m.in. te strony, które zapewniają dobry content na swojej stronie. Jeżeli teksty są naprawdę dobre, pozycjonowanie strony www jest znacznie łatwiejsze.

Treść ma znaczenie dla użytkowników

W wielu firmach zajmujących się pozycjonowaniem zatrudniani są copywriterzy, którzy tworzą treści zamieszczane na stronach internetowych oraz na blogach. Pozycjonowanie stron www w dużej części opiera się na wartościowych treściach. Można by powiedzieć, że bez dobrej treści, pozycjonowanie byłoby niemożliwe lub ograniczałoby się do bardzo wąsko zakrojonych zadań. Wysokiej jakości treści są cenione przez użytkowników. Jeżeli wpisują oni zapytanie do wyszukiwarki internetowej Google i otrzymają w artykule na stronie jasną odpowiedź, a jednocześnie tekst będzie napisany prostym, ale ciekawym językiem, z całą pewnością klient będzie zadowolony, zostanie na stronie dłuższy czas, sprawdzi ofertę, i być może zdecyduje się na zakup produktu lub usługi. Obecnie strony internetowe zawierają bardzo dużo niepotrzebnego contentu, który tylko denerwuje internautów. Strony, na których znajdują się rzetelnie napisane artykuły są naprawdę doceniane. A kiedy na stronie pojawia się ruch organiczny, wyszukiwarka Google docenia stronę, podnosząc jej ranking.

Treść ma znaczenie dla wyszukiwarki

Z jednej strony wyszukiwarka Google obserwuje zachowania użytkowników i docenia te strony, które lubiane są przez internatów. Z drugiej natomiast, posługuje się robotami, które oceniają teksty. Niedopuszczalne dla wyszukiwarki Google jest kopiowanie treści z innych stron. Jeżeli takie sytuacje mają miejsce, na stronę może zostać nałożona kara, co znacznie obniży ją w rankingu wyszukiwarki. Co jeszcze jest ważne? Istotne są słowa kluczowe. To dzięki nim wyszukiwarka wie, do jakiej kategorii może przyporządkować stronę. Frazy pomagają również w wyszukiwaniu odpowiednich wyników, a co za tym idzie, konkretnych stron. Oczywiście z frazami w tekście nie wolno przesadzać, jednak, nie można również o nich zapominać.

Jakie powinny być teksty, aby wspomagać pozycjonowanie stron www?

Teksty zamieszczane na stronach powinny charakteryzować się wieloma cechami. Interesująca treść, brak duplikatów pomiędzy poszczególnymi zakładkami i brak kopiowanych treści z innych stron, są kluczowe. Jednak oprócz nich należy pamiętać także o tym, aby:

  • tekst miał odpowiednią długość – co znaczy odpowiednia długość? Zdania są podzielone. Niektórzy uważają, że nie powinien być dłuższy niż 2 tysiące znaków, inni twierdzą, że minimum to 3 tysiące. Jeszcze inni są zdania, że tekst powinien być znacznie dłuższy. Najrozsądniej pisać tyle, aby wyczerpać temat bez „lania wody”, aby pisać w taki sposób, aby samemu chciało się w przyszłości ten tekst przeczytać.
  • tekst powinien być dopracowany graficznie – podstawą są np. listy, które urozmaicają tekst. Niekiedy stosuje się także tabele, czy wykresy.
  • tekst powinien mieć wydzielone części – tytuł, lead, śródtytuły – tekst powinien być zorganizowany w taki sposób, aby chciało się go czytać i by nie męczył oczu.
  • tekst powinien mieć zdjęcia – ważne, aby znaleźć takie, które można bez przeszkód wykorzystywać i udostępniać w sieci.

Jeżeli to możliwe na stronie powinny znaleźć się także materiały video, które mają bardzo dużą moc przyciągania klientów. Nie może zabraknąć rzetelnych tekstów opisujących usługi i produkty. Każdy klient będący na stronie internetowej, powinien mieć wszystkie najważniejsze informacje „pod ręką”. Jeżeli ich szybko nie znajdzie, opuści stronę www i wybierze witrynę konkurencyjnej firmy. Bardzo dobrym sposobem na zapoznanie klientów z najważniejszymi informacjami o firmie, jest stworzenie tzw. FAQ, a wiec pytań i odpowiedzi. Dzięki temu klienci mogą bardzo szybko zapoznać się ze wszystkimi istotnymi dla konkretnej usługi informacjami.

Pozycjonowanie stron www a wartościowa treść na stronie