UM Katowice: Sukces w Esportowej Lidze Szkół przynosi nowoczesną pracownię komputerową
Młodzi gracze z naszego miasta pokazali, że esport to nie tylko pasja, ale i sposób na rozwój lokalnej edukacji. Technikum nr 2 przy ul. Raciborskiej może pochwalić się nowoczesną pracownią komputerową, zdobytą dzięki zwycięstwu w Esportowej Lidze Szkół - wydarzeniu, które przyciąga uwagę nie tylko fanów gier, ale i tych, którzy widzą w esporcie przyszłość edukacji.
  1. Technikum nr 2 Zespołu Szkół Ekonomicznych im. W. Korfantego zdobyło nagrodę główną w Esportowej Lidze Szkół, wyposażając szkołę w nowoczesne stanowiska komputerowe.
  2. Rozgrywki zorganizowane przez ESL FACEIT Group i miasto, przyciągnęły 148 drużyn, co świadczy o rosnącej popularności esportu wśród młodzieży.
  3. Nowa pracownia komputerowa została otwarta 26 marca, a uczniowie już korzystają z nowych możliwości edukacyjnych i treningowych.
  4. Projekt Esportowej Ligi Szkół podkreśla znaczenie esportu w edukacji i rozwój tej dyscypliny w naszym mieście.

Esportowa Liga Szkół to wyjątkowe wydarzenie, które skupia młodych entuzjastów gier komputerowych, dając im szansę na rozwój swoich pasji w rywalizacji sportowej. Tegoroczne zawody przyciągnęły rekordową liczbę uczestników, co świadczy o dynamicznym rozwijaniu się esportu wśród młodzieży.

Zwycięstwo uczniów Technikum nr 2 Zespołu Szkół Ekonomicznych im. W. Korfantego to nie tylko sukces sportowy, ale również ważny krok w kierunku modernizacji edukacyjnej. Jak zauważa Marcin Krupa, prezydent miasta, "ściągnięcie do Katowic Intel® Extreme Masters stało się kamieniem milowym dla rozwoju naszego miasta... Jednak IEM to nie tylko turniej finałowy, ale również inne wydarzenia."

Nowa pracownia komputerowa, będąca główną nagrodą, została już uruchomiona i służy uczniom zarówno do nauki, jak i doskonalenia umiejętności w grach esportowych. "Pracownia będzie służyć uczniom jeszcze w tym roku szkolnym. Zaangażowanie w rywalizację naszych uczniów miało podłoże czysto sportowe - walczyli o nagrodę nie dla siebie samych, ale dla placówki, w której się uczą" – mówi Marek Halama, dyrektor Technikum nr 2.

Esportowa Liga Szkół pokazuje, że esport może być znaczącym elementem edukacji, promując zdrową rywalizację i integrację społeczności szkolnej. "Cieszymy się z realizacji kolejnego projektu wspólnie z miastem Katowice. Rozgrywki w ramach Esportowej Ligi Szkół pozwalają młodym graczom nie tylko na rozwój swojej pasji, ale również na aktywne wspieranie ich placówek edukacyjnych" – podkreśla Aleksander Szlachetko, dyrektor zarządzający ESL FACEIT Group.

W nowej pracowni komputerowej uczniowie znajdą 17 stanowisk wyposażonych w sprzęt najwyższej jakości, który pozwoli im nie tylko na komfortową naukę, ale także na próbowanie swoich sił w różnych tytułach esportowych. To wyjątkowa okazja, aby poczuć klimat wielkich turniejów i rozwijać swoje umiejętności w świecie esportu.


Opierając się na: UM Katowice