Jako właściciel biznesu obecnego w internecie masz do dyspozycji wiele narzędzi marketingu internetowego, które mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu. Firmy bardzo często sięgają po reklamę w wyszukiwarce lub działania w social media, które są nastawione na szybkie rezultaty sprzedażowe. Co jednak ze strategią długofalową, nakierowaną na zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania? Tu należy postawić na pozycjonowanie.
Czym jest pozycjonowanie? Na czym polega?
SEO, czyli pozycjonowanie (w uproszczeniu oba te terminy stosuje się zamiennie), to działania on-site oraz off-site, których głównym celem jest zwiększenie widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. W Polsce pozycjonuje się witryny w zasadzie głównie pod kątem wyszukiwarki Google, która obsługuje 97,28% wszystkich zapytań w kraju. Pozycjonowanie obejmuje m.in.:
- linkbuilding,
- linkowanie wewnętrzne,
- optymalizację techniczną strony,
- optymalizację pod kątem słów kluczowych,
- rozbudowę treści,
- zmiany w obrębie struktury strony.
Jakie są korzyści z pozycjonowania?
Większa widoczność strony w internecie wiąże się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim, im wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że użytkownik kliknie i przejdzie dalej. Badania wykazują, że 1. miejsce w Google ma klikalność na poziomie ok. 28,5%. Drugie 15%, a trzecie 11%, co świadczy o tym, iż wysoka pozycja ma ogromne znaczenie dla powodzenia biznesu, szczególnie w wypadku najistotniejszych słów kluczowych. Dzięki temu biznes ma szansę zyskać większa rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów, co przekłada się zwiększenie sprzedaży czy liczby zapytań ofertowych.
Należy pamiętać, iż organiczne wyniki wyszukiwania są źródłem około 50% wejść na stronę (dokładne dane różnią się w zależności od specyfiki branży i jej sezonowości), dlatego jej optymalizacja przekłada się na zyski w dłuższej perspektywie czasu. Gdy już mamy użytkownika na stronie, możemy go nie tylko zachęcić do zakupu, ale także do innych działań, które będą wspierać marketing internetowy, np. zapis do newslettera czy polubienie profili marki w social media. Bez widoczności i strony zoptymalizowanej pod kątem technicznym trudno mówić o skutecznym prowadzeniu biznesu w internecie.
Kiedy pojawiają się pierwsze efekty pozycjonowania?
Specjaliści SEO na tak zadane pytanie odpowiadają “to zależy”. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż efekty (np. zwiększony ruch, konwersja czy niższy współczynnik odrzuceń) są zależne od wielu czynników, m.in. historii domeny, branży, w której funkcjonuje, konkurencji, aktualnego stanu technicznego i tempa wdrażania zarekomendowanych poprawek. Dlatego ocena wzrostu widoczności czy pozycji w Google, choć jest kwestią czasu, trudno jednoznacznie ocenić bez znajomości detali.
W Develtio w Katowicach, aby jasno ocenić potencjał witryny, przed rozpoczęciem działań przeprowadzamy pełny audyt SEO. Daje on odpowiedzi na to, jakie działania i w jakim natężeniu należy przeprowadzić, aby strona osiągała wysokie miejsca w Google. Dopiero wówczas rozpoczynamy faktyczne pozycjonowanie, czyli drogą ku lepszej widoczności z myślą o realizacji celów biznesowych. Poznaj naszą ofertę: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/katowice/.