Jakie błędy popełniają początkujące firmy?

Założenie firmy nie oznacza automatycznie tego, że takie przedsiębiorstwo obrało kurs na sukces. Dość często okazuje się, że plan i pomysł na biznes był całkowicie nietrafiony i firma zamiast przynosić korzyści finansowe swojemu właścicielowi, przynosi tylko i wyłącznie straty.

Bywa i tak, że nieumiejętna promocja, na przykład za pośrednictwem internetu lub co gorsza – jej brak – bardzo szybko prowadzi do sytuacji w której firmie brakuje po prostu klientów. Panaceum na taką sytuację są strony typu katalog firm i inne, które pozwalają dotrzeć z informacją do osób poszukujących konkretnych produktów lub usług. Jakie więc jeszcze błędy popełniają początkujące firmy?

Niewłaściwa grupa docelowa

Bardzo dużym błędem jest przeświadczenie, że produkt lub usługa jest skierowana tylko i wyłącznie do określonej grupy klientów. Cała promocja i sieć sprzedażowa jest wtedy bardzo konkretnie ukierunkowana. Co jeśli jednak okaże się, że grupa docelowa nie jest zbytnio zainteresowana tym produktem? Czy firma jest w stanie szybko zmienić grupę docelową swoich produktów i podjąć odpowiednie kroki, które pozwolą uzyskać dobrą sprzedaż? Dochodzi czasem do kuriozalnych sytuacji w których właściciel firmy jest przekonany do tego, że jego pomysł po prostu musi odnieść sukces i doprowadza do powolnego upadku przedsiębiorstwa nie analizując realnej grupy docelowej.

Brak wystarczających środków finansowych

W dobie wszechobecnych banków oferujących kredyty na preferencyjnych warunkach może się wydawać, że brak środków finansowych nie powinien być istotnym problemem. Jednak w pewnym momencie, gdy firma działa już kilka miesięcy na rynku i nie przynosi założonych zysków, może się okazać, że banki niechętnie spojrzą na dane przedsiębiorstwo i powstrzymają się przed udzieleniem atrakcyjnego kredytu. Dlatego też niezwykle istotne jest posiadanie zasobów finansowych przynajmniej na pierwszy rok działalności, aby ustrzec się sytuacji w której może zabraknąć gotówki na bieżące zobowiązania.