Internet daje nam coraz więcej możliwości. To dzięki niemu możemy śledzić, co dzieje się u naszych znajomych, nawet gdy jesteśmy daleko od nich, to dzięki niemu możemy brać udział w wykładach i szkoleniach nawet wtedy, gdy nie jesteśmy w stanie osobiście na nie dotrzeć. Dzięki takim narzędziom, jak transmisje na żywo, możemy też skuteczniej promować swą działalność. W jaki sposób?

Live streaming i jego moc

Live streaming to nic innego, jak udostępnianie nagrania vide i przekazywania go wielu innym odbiorcom w czasie rzeczywistym. Pozwala im to na bieżąco śledzić nasze poczynania, a dzięki komentarzom i czatom brać w nich zdalny udział. Dla każdego, kto zajmuje się marketingiem, takie narzędzie to ogromny potencjał i wiele nowych możliwości A że narzędzi, aplikacji oraz platform ułatwiających prowadzenie takich transmisji jest coraz więcej, każdy z nas może w ciekawy sposób promować swą działalność.

 Live streaming w świecie marketingu: co warto wiedzieć

Wybór sprzętu to podstawa!

Kto decyduje się na prowadzenie działań marketingowych w taki właśnie sposób, ten powinien w porę wyposażyć się w odpowiedni sprzęt. Szybki internet, smartfon z dobrym aparatem lub kamerka internetowa - oto podstawa, o której nie można zapominać. Warto też zadbać o mikrofon, gdyż w przypadku live streamingu dobry dźwięk jest równie ważny, jak obraz. Na szczęście wiele pojawiających się w sklepach sprzętów, czy to komputerów, czy telefonów, jest już bardzo dobrze przystosowana do prowadzenia tego typu relacji. Wystarczy tylko zwrócić uwagę na te kwestie podczas zakupów, i bez przeszkód można rozpoczynać swą przygodę ze streamingiem.

Jaką platformę do streamingu wybrać?

Relację na żywo można udostępniać na swej stronie internetowej, można też wykorzystać do tego celu media społecznościowe. Jakie?

W działaniach marketingowych wielu przedsiębiorców już dawno ważne miejsce zajął Facebook, z którego w samej tylko Polsce korzysta około 16 milionów osób. Kto ma popularny funpage na tym portalu, ten może za jego pośrednictwem prowadzić transmisję na żywo i docierać z nią do wielu użytkowników. Pomaga w tym odpowiednie narzędzie, dzięki któremu wystarczy kilka kliknięć, by rozpocząć nadawanie na żywo.

Wiele możliwości daje też kanał YouTube, który w marketingu wielu firm odgrywa coraz ważniejszą rolę. Jeśli mamy firmowy kanał na tym portalu, możemy z niego korzystać również przy transmitowaniu na żywo ważnych spotkań czy konferencji. Możemy też jednocześnie korzystać z YouTube i Facebooka, osiągając tym samym jeszcze lepsze efekty.

Live streaming w działaniach marketingowych

A w jakich sytuacjach transmisje na żywo sprawdzą się najlepiej w działaniach marketingowych? Z narzędzia tego z pewnością warto korzystać podczas ważnych dla naszej działalności wydarzeń: tych, w których bierzemy udział, jak i tych, które organizujemy. Z live streamingu można korzystać podczas udziału w konferencjach lub targach, można go też wykorzystać podczas branżowych szkoleń. Transmisje na żywo pozwalają też promować poszczególne produkty i usługi, stając się tym samym specyficzną formą reklamy. Możliwości jest sporo, a przy odrobinie pomysłowości możemy przy wsparciu tego narzędzia osiągnąć wspaniałe efekty.