Jak sprawdzić ranking witryny w wyszukiwarkach

Upewnij się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO
Zanim zaczniesz sprawdzać, jak Twoja witryna radzi sobie w wyszukiwarkach, musisz się upewnić, że jest zoptymalizowana pod kątem SEO. Istnieje wiele elementów, które składają się na optymalizację witryny pod kątem wyszukiwania, w tym znaczniki tytułu, opisy meta, adresy URL, treść, obrazy i inne. Strona, która jest dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO, będzie miała większe szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Teraz zagłębmy się w szczegóły. Aby sprawdzić, czy twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania, musisz przeprowadzić szybki audyt stron. W szczególności należy przyjrzeć się:
- znacznikom tytułu,
- opisom meta,
- adresom URL,
- obrazom, linkom wewnętrznym i zewnętrznym,
- treści oraz wszelkim innym czynnikom, które mogą utrudniać wyświetlanie witryny w wynikach wyszukiwania.
Jeśli masz witrynę zbudowaną w oparciu o system CMS, możesz przeprowadzić kilka testów SEO. Jeśli używasz WordPressa, masz wbudowaną wtyczkę SEO, która pozwala na szybką analizę treści za pomocą narzędzia do analizy Yoast SEO. Narzędzie to pokazuje, w jaki sposób strony są obecnie zoptymalizowane, pozwala edytować strony, aby były bardziej przyjazne dla SEO, a także udziela wskazówek po drodze aby lepiej je pozycjonować. Istnieje wiele innych narzędzi do sprawdzania SEO, które mogą okazać się pomocne, w zależności od rodzaju zawartości witryny.
Ręczny audyt SEO kluczem do wszystkiego
Ręczny audyt SEO to najlepszy sposób, aby odkryć, co powstrzymuje Twoją witrynę przed osiągnięciem wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Ważne jest, aby dokładnie sprawdzić wszystko, łącznie z treścią, obrazami, linkami i innymi elementami. Przeprowadzając ręczny audyt SEO, należy upewnić się, że witryna jest skierowana na właściwe słowa kluczowe, ma strukturę adresów URL łatwą do odczytania i zapamiętania zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarek, zawiera aktualne, zwięzłe i zrozumiałe treści z poprawną pisownią i gramatyką, linki, które są istotne dla witryny, oraz obrazy, które są wysokiej jakości i mają związek z treścią.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski