Katowice to ponad 300.000 miasto wojewódzkie, w którym działa wiele przedsiębiorstw – od znanych korporacji, aż po małe biznesy, których działalność opiera się na mieszkańcach. Warto wiedzieć, że w drugim przypadku istnieje możliwość łatwego zdobycia grona klientów, zwiększenia zysków i wypracowania pozycji lidera na rynku. Wszystko to dzięki pozycjonowaniu lokalnemu. Jak tego dokonać? Pozycjonować się tylko w Katowicach czy na całym Śląsku?
Jak pozycjonować lokalnie firmę z Katowic?
Pozycjonowanie lokalne to szereg działań, które prowadzone są w celu osiągnięcia jak najwyższej pozycji na lokalne frazy (np. agencja SEO Katowice) w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Obejmują one szereg prac mających na celu zwiększenie widoczności firmy wśród mieszkańców oraz turystów. Wykorzystać można m.in.:
- odpowiedni dobór lokalnych słów kluczowych w treści na stronie,
- wprowadzenie danych strukturalnych w witrynie,
- pinezki Google Maps,
- dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
- zwiększenie szybkości ładowania się witryny,
- linkowanie lokalne.
Nie jest to jednak zamknięty katalog prac. Bardziej szczegółowo pozycjonowanie lokalne opisane zostało na stronie jednej ze znanych katowickich agencji SEO – Bizzit S.A.: www.bizzit.eu/pozycjonowanie-katowice.
Pozycjonowanie w Katowicach czy na całym Śląsku?
Górny Śląsk to kraina historyczna, która swoim zasięgiem obejmuje Katowice. Miasto to stanowi największy pod względem liczby mieszkańców ośrodek konurbacji górnośląskiej. Jest także głównym punktem Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego oraz siedzibą Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. W związku z tym wielu przedsiębiorców zdecydowało się na założenie swoich firm właśnie w tym miejscu i próbuje przyciągnąć do siebie klientów. Trzeba jednak wiedzieć, że warto wykorzystać dogodne położenie miasta, jak i jego bardzo dobre skomunikowanie z miastami ościennymi. Doskonale sprawdzi się pozycjonowanie lokalne na Katowice oraz: Rudę Śląską, Zabrze, Tarnowskie Góry, Siemianowice Sląskie, Czeladź, Będzin, Chorzów, Świętochłowice, Sosnowiec, Dąbrowę Górniczą, Mysłowice, Mikołów. Dzięki działaniom SEO prowadzonym także na tych terenach istnieje szansa na poszerzenie grona klientów, którzy skorzystają z oferty firmy z siedzibą w Katowicach.
W jakich branżach warto postawić na pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to proces, na którym skupić powinny się przedsiębiorstwa, które działają na danym terenie – oferują dojazd do klienta na danym obszarze, jak i wymagane jest jego samodzielne dotarcia do punktu. Mogą one zarówno świadczyć usługi, jak i prowadzić sprzedaż. Zazwyczaj pozycjonowaniem w Katowicach oraz na całym Śląsku zainteresowane są firmy z branży beauty – fryzjerzy, barberzy, kosmetolodzy, kosmetyczki, wizażystki czy manicurzystki. Dodatkowo SEO regionalne stosowane jest w przypadku przedsiębiorstw usługowych: remontowych, szewców, hydraulików, elektryków, szklarzy, mechaników samochodowych, wulkanizatorów. Warto także zaznaczyć, że pozycjonowanie lokalne sprawdza się w przypadku firm z branży edukacyjnej – prywatnych żłobków, przedszkoli czy szkól językowych i medycznej – fizjoterapeuci, logopedzi, prywatne gabinety lekarskie. Jego potencjał można także wykorzystać, działając w branży gastronomicznej – kebab, pizza, restauracja czy pub – oraz hotelarskiej. To również przydatna forma promocji dla lokalnych sklepów, np. butików czy punktów z pamiątkami.