Start-up – działaj efektywnie, aby odnieść sukces

Kiedyś słowo „start-up” kojarzyło się z niepoważną zabawą w tworzenie własnego biznesu. Obecne czasy pokazują jednak, że firmy w formie start-upów potrafią odnieść sukces na skalę międzynarodową. Zobacz tutaj na artykuł o tym jak łatwo można z pracy na etat przejść na pracę na własny rachunek, tworząc firmę w formie start-upu. Jak więc wygląda w Polsce rynek start-upów i w jaki sposób promować go, aby przyniosło to wymierne korzyści?

Małe przedsiębiorstwo z wielkimi ambicjami

Typowa firma w formie start-upu nie prezentuje się zbyt okazale, ale to tylko pozory. Zatrudnia przeciętnie do 10 osób, ale zdarzają się też takie, które z czasem zwiększają swoje zatrudnienie lub startują z pokaźną liczbą pracowników. Skąd takie firmy biorą pieniądze? Okazuje się, że przeciętna firma typu start-up szuka aktywnie finansowania wśród inwestorów, a więc liczy na wsparcie zewnętrzne. Są też firmy, które korzystają z dotacji unijnych. Ciekawą opcją zdobycia pieniędzy na własny pomysł jest też tak zwany crowdfounding, czyli organizowanie zbiórki za pomocą serwisów społecznościowych w internecie. Start-up zakładają zwykle ludzie młodzi, z ciekawym pomysłem i sporymi ambicjami, więc mają również moc przekonywania do swoich innowacyjnych koncepcji.

Jak efektywnie rozpocząć działalność w formie start-upu?

Musimy przede wszystkim zadbać o to, aby jak najlepiej rozreklamować naszą firmę i produkty. Nieodzowne pod tym względem okaże się założenie strony internetowej na której należy umieścić szczegółowe informacje zarówno o twórcach projektu, samej firmie oraz produktach, które powstają w ramach start-upu. Strona www to kwestia na której nie warto oszczędzać, to istotna wizytówka przedsiębiorstwa i wpływa na to w jaki sposób przez kolejne miesiące i lata będzie budować wizerunek. Kolejną kwestią jest zadbanie o to, aby dostarczać wszystkim zainteresowanym aktualne informacje o tym co dzieje się w firmie oraz jak rozwija się nasz projekt. Pomocny może być po prostu blog połączony ze stroną internetową.

Należy jednak mieć na względzie to, aby systematycznie i regularnie zamieszczać na nim nowe wpisy – w ten sposób firma będzie w stanie utrzymać zainteresowanie potencjalnych klientów aż do czasu, gdy uda się wydać w pełni dopracowany produkt. Nie można również zapominać o tym, że już od początku należy uważnie słuchać sugestii osób zainteresowanych projektem i dostosowywać go do wymagań ogółu. Warto dać poczuć inwestującym, że zależy nam na ich opinii i że oni sami mają duży wpływ na rozwój tego pomysłu.