Korzystanie z wyszukiwarki jest dla wszystkich czymś naturalnym. Żeby zaistnieć w sieci, firmy są zmuszone prowadzić ciągłą walkę o zainteresowanie użytkowników i ich kliknięcia. Sprawdzonym sposobem na lepszą widoczność jest profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych.

Od czego zacząć pozycjonowanie, czyli jak działa wyszukiwarka

Na początek warto wiedzieć jak funkcjonuje pozycjonowanie stron i wyszukiwarka Google. Jej algorytm dba o to, żeby tylko odpowiednie strony pojawiały się w pierwszej dziesiątce wyszukiwań. Na samej górze wyświetlą się wyniki z treścią wartościową, czyli uznaną za najlepszą odpowiedź na zadane pytanie. Jednak nie tylko sama unikalność i ilość treści ma znaczenie. Kolejnymi sprawdzanymi czynnikami są: aktualność treści, ilość słów kluczowych w tekstach, czy strona ma swój mobilny odpowiednik, szybkość wczytywania i jak zoptymalizowany jest kod HTML.

Budowanie popularności strony i SEO

Kolejnym krokiem w budowaniu popularności strony jest zwiększenie jej widoczności. Aby działanie było skuteczne, firmy umieszczają odnośniki prowadzące do witryny, której pozycję chcemy podnieść. Przykładem może być ranking firm umieszczający linki; większa widoczność sprawi, że nasza oferta stanie się lepiej widoczna dla przeciętnego użytkownika, a linkowanie w dużej ilości szybko poprawi wynik w wyszukiwarce Google. Warto zadbać nie tylko o pozycjonowanie stron www, ale również o social media. Interakcje z ludźmi zachęcą do zaglądania na naszą stronę i przyciągną wzrok do oferty. Ponadto systematyczne dodawanie newsów sprawi, że odwiedziny będą stałe.

Optymalizacja stron i trudności z tym związane

Weryfikując wyżej podane informacje na pewno pomyśleliście, że w SEO nie ma nic trudnego. Kilka odnośników, link building, udzielanie się na Facebooku, poprawa działania strony od zaplecza. Niestety to nie wszystko. Najtrudniejszą rzeczą jest sprawienie, żeby wszystkie elementy działały w zgodzie ze sobą, a strona nie wyglądała przy tym sztucznie. Profesjonaliści mogą dla nas wykonać audyty SEO. Polegają one na stworzeniu dokumentu, w którym spisane zostaną wszelkie uwagi odnośnie optymalizacji oraz porady, w jaki sposób osiągnąć najlepszy rezultat. Zalecane jest, żeby audyt przeprowadzić podczas lub zaraz po stworzeniu strony, ponieważ pozwoli to rozwijać ją w dobrym kierunku.

Specjalistyczna opieka nad stroną

Firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron mogą nie tylko wspomóc nas w początkowej fazie tworzenia zaplecza internetowego, ale również tanio zaopiekują się stroną na dłużej. Oczywiście cena zależna będzie od ilości wykonywanych usług oraz lokalizacji, ale nie zawsze. Warszawa także posiada firmy oferujące konkurencyjne stawki. Stałe doglądanie witryny jest kluczowe, ponieważ raz osiągniętą pozycję w wyszukiwarce bardzo łatwo stracić. Wyprzedzić nas mogą inne strony, które ktoś lepiej zoptymalizuje, albo zmieniony zostanie algorytm Google, przez co nasz adres zostanie oceniony gorzej niż wcześniej.

Bierz przykład z najlepszych

Nie mamy pomysłu na właściwą optymalizację i pozycjonowanie sklepów, albo nie wiemy jak powinna wyglądać nasza strona internetowa? Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podglądnąć kilka pierwszych wyników wyszukiwania. Już na pierwszy rzut oka będziemy w stanie zauważyć różnice pomiędzy witryną naszą a konkurencyjną. Następnie musimy przeanalizować, najlepiej z pomocą firmy, czy zaprowadzając konkretne zmiany zapewnimy sobie sukces. Pamiętajmy, że nie wszystkie frazy przyciągną do nas wartościowych użytkowników.

Zadbaj o content

Podczas optymalizacji warto również zadbać o dobre teksty. Dobre, czyli bogate w słowa kluczowe. Mając najpopularniejsze frazy związane z naszą działalnością, łatwo dopasujemy do nich problematykę artykułów i połączymy ze zwiększeniem ilości odwiedzin. Zwrócenie uwagi użytkownika nie kończy się na samym kliknięciu, musimy też zachęcić go, żeby odrobinę dłużej zagłębił się w podawaną treść. Wszystkie chwyty dozwolone.

SEO bez tajemnic, zwiększ widoczność swojej strony