GuardJam Katowice 2025 — 48‑godzinny game jam o temacie „OBRONNOŚĆ”

2 min czytania
Grafika promocyjna wydarzenia GuardJam Katowice 2025 — 48‑godzinny game jam o temacie „OBRONNOŚĆ”

Krótka, intensywna sesja kreatywna dla twórców gier i ludzi z branży IT — 48 godzin na zrobienie grywalnego prototypu wokół szeroko rozumianej „obronności”. Brzmi stresująco? Też — i ekscytująco: od mechanik militarnych, przez zabezpieczenia danych, po ochronę tożsamości czy dziedzictwa kulturowego. Organizatorami są Kato.Hub, Uniwersytet Śląski oraz Politechnika Śląska — warto mieć to na uwadze przy planowaniu udziału.

28 listopada (piątek), godz. 17:00 – 30 listopada (niedziela), godz. 17:00
Miejsce: spinPLACE (id: 10240692313149929), współrzędne: 50.260686, 19.028606
Cena / bilety: brak podanej informacji o opłatach; liczba miejsc ograniczona — maksymalnie 50 uczestników. Wydarzenie odbywa się w formie w pełni stacjonarnej (bez transmisji online).

O co chodzi w GuardJam Katowice 2025

GuardJam to 48‑godzinny maraton tworzenia gier (game jam) z jasno określonym motywem przewodnim: OBRONNOŚĆ. Temat można interpretować bardzo swobodnie — od klasycznych strzelanek czy strategii, przez gry edukacyjne o bezpieczeństwie cyfrowym, aż po projekty artystyczne o ochronie pamięci czy tożsamości. W praktyce oznacza to swobodę wyboru gatunku i technologii, pod warunkiem, że finalny prototyp będzie nawiązywał do tematu.

Plan wydarzenia (wybrane punkty):

  • Start: piątek, 28 listopada, godz. 16:30 — oficjalne otwarcie i ogłoszenie dodatkowych wytycznych.
  • Praca zespołowa i development: cały weekend, przerwy według potrzeb uczestników.
  • Finał: niedziela, 30 listopada, godz. 17:00 — prezentacje prototypów.

Dla kogo jest GuardJam i najważniejsze zasady

Event jest skierowany do studentów, młodych profesjonalistów, programistów, grafików, projektantów dźwięku oraz wszystkich pasjonatów gier i IT — zarówno tych, którzy chcą spróbować swoich sił w szybkim prototypowaniu, jak i tych, którzy chcą poznać nowych współpracowników.

Najważniejsze zasady:

  • Czas trwania: 48 godzin na stworzenie grywalnego prototypu zgodnego z tematem.
  • Zespoły: solo lub maksymalnie 5 osób; każdy uczestnik może być w tylko jednym zespole.
  • Sprzęt: uczestnicy pracują na własnym sprzęcie.
  • Limit uczestników: maksymalnie 50 osób.
  • Forma: wydarzenie w pełni stacjonarne, bez transmisji online.

Co warto wiedzieć przed przyjazdem:

  • Przygotuj własny laptop i niezbędne narzędzia/assety (warto sprawdzić licencje używanych zasobów).
  • Dobrze mieć w zespole różne kompetencje: programowanie, grafikę, dźwięk, game design.
  • Organizatorzy: Kato.Hub, Uniwersytet Śląski, Politechnika Śląska — od nich mogą pochodzić dodatkowe informacje organizacyjne.

Powinna to być dobra okazja, by sprawdzić się w szybkim tworzeniu, nawiązać kontakty i zobaczyć, jak pomysł zamienia się w działający prototyp — w intensywnej, deadline’owej atmosferze.

Link do wydarzenia na Facebooku

Autor: info_wydarzenia