Pierwsze kroki po założeniu firmowej strony na Facebooku

Rynek polski aktualnie zmaga się ze skutkami kryzysu, który postawi w trudnej sytuacji wiele biznesów. Powstają już specjalistyczne firmy typu https://kryzysowy.marketing, które wychodzą na przeciw firmom dotkniętym kryzysem rynkowym i oferują profesjonalną pomoc nie tylko w obszarze social media. Jeśli zdecydujemy się założyć profil firmowy w serwisie Facebook to powinniśmy zacząć od dokładnego zaplanowania działań. Jest to niezmiernie ważny aspekt, niezależnie od tego czy profil firmowy będzie prowadzony równolegle z profilem na Instagram czy będzie to obsługa LinkedIn. Jednakże zalecane jest dokładne zaplanowanie rodzaju treści na każdym z tych serwisów społecznościowych, aby nie dopuścić do sytuacji w której treści publikowane na różnych stronach będą się duplikować.

Grupa docelowa

Przy zagadnieniu jakim jest obsługa Facebooka naszej firmy należy zastanowić się nad tym do kogo będzie skierowany fanpage. Kim są klienci firmy? Czy są to głównie osoby młode czy starsze? Określić ich płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania itp. Bardzo ważne jest to, aby jak najbardziej szczegółowo opisać grupę osób do których kierujemy dane treści. Pozwoli to przygotować teksty, artykuły i multimedia ukierunkowane pod tym kątem. W przyszłości też umożliwi lepsze sprecyzowanie płatnej reklamy. Przy określaniu grupy docelowej warto też zwrócić uwagę na to w jakich godzinach najczęściej mogą oni przeglądać Facebooka. W ten sposób można zaplanować to w jakich porach powinny pojawiać się kolejne posty na fanpage’u.

Przygotowanie grafiki i logo

Jeśli już określimy to do jakiej grupy docelowej mają trafiać nasze posty, wtedy możemy zaplanować aspekt graficzny. Ustawienie loga firmowego i grafiki tła nie jest trudne. Warto jeszcze pomyśleć o tym, aby teksty publikowane na fanpage’u były dostosowane stylem do ogólnego wyglądu strony firmowej, aby zachować pewną spójność.

Styl postów

Posty muszą być przygotowane w taki sposób, aby wybrana grupa docelowa uznała je za ciekawe i angażujące. Jeśli fanpage kierujemy do osób młodych warto używać luźnego języka. Niezależnie od tego do jakiej grupy wiekowej kierujemy nasze posty można pozwolić sobie na używanie zwrotów bezpośrednich „wy” lub „ty” - pozwoli to zmniejszyć dystans między firmą a klientem.

O czym mają być posty?

Z badań wynika, że większość osób w serwisach społecznościowych poszukuje rozrywki lub informacji. Publikowanie ciekawostek, porad lub treści rozrywkowych jest więc dobrym rozwiązaniem pod warunkiem, że nawiązują one w pewien sposób do profilu firmy, do produktów lub usług. Często popełnianym błędem jest publikowanie ofert typowo reklamowych, które nie są w stanie wzbudzić takiego zainteresowania jak posty, które są skonstruowane w taki sposób, aby spełniać potrzeby użytkowników szukających konkretnych informacji. Można oczywiście pozwolić sobie na prezentację produktów lub usług, ale nie należy robić to w sposób nachalny.