Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Katowice

W dobie serwisów społecznościowych na których obecność jest wręcz obowiązkowa, szczególnie jeśli myślimy o efektywnej promocji własnej marki, to właśnie Facebook wciąż jest numerem jeden. Jeśli nie mamy dość czasu, aby zająć się serwisami typu IstagramLinkedIn to w pierwszej kolejności warto stworzyć wirtualną wizytówkę właśnie na Facebooku.

Fanpage na Facebook

Firmy posiadają potężne narzędzie promocyjne w postaci tak zwanego fanpage, czyli strony, która gromadzi pewną społeczność użytkowników zainteresowanych konkretnym zagadnieniem lub daną firmą. Jest to też platforma komunikacyjna z fanami i klientami. Wszelkie problemy i wątpliwości można rozwiać poprzez umiejętną i rzeczową komunikację. Warto już na etapie tworzenia fanpage’a dodać jak najwięcej przydatnych informacji – adres strony internetowej, numery telefonów, adres firmowy i inne informacje, które mogą okazać się na tyle ważne, że ktoś mógłby tego tutaj właśnie szukać ale też stwierdzi, że profil jest godny zaufania. Aby podkreślić znaczenie takiego fanpage’a należy również zadbać o sferę graficzną, czyli logo firmy i inne grafiki nawiązujące do tego czym zajmuje się przedsiębiorstwo lub organizacja.

Co publikować na fanpage’u?

Często popełnianym błędem jest przeświadczenie, że na fanpage’u powinny pojawiać się produkty, które sprzedaje firma, a same posty mają jedynie zachęcać do kupna. Otóż znacznie bardziej efektywną formą promocji jest samo budowanie silnej marki i zaufania wśród osób, które polubią taki fanpage. Zwykły użytkownik oczekuje, że znajdzie tam porady, ciekawostki i informacje, które go zainteresują. Agresywna reklama w postaci promocji produktów zwykle nie odnosi dużego sukcesu, a wręcz powoduje zniechęcenie. Złotym środkiem jest wyważenie zamieszczanych informacji z uwzględnieniem różnych grup użytkowników oczekujących różnorakich informacji, ale za każdym razem związanych z działalnością firmy. Takiej różnorodności oczekuje również sam Facebook. Profile urozmaicone, które dostarczają różnorakie treści są według algorytmów dużo lepiej traktowane, częściej się wyświetlają. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na to, aby posty wywoływały interakcję wśród użytkowników. Można też podkreślić to, że firma liczy się z głosem osób na Facebooku zamieszczając przykładowo możliwość podjęcia przez nich decyzji dotyczącej okładki czasopisma lub koloru nowo zaprojektowanego produktu. Jeśli fanpage posiada spore grono wiernych fanów to warto pozwolić również im przyłączyć się do tworzenia zawartości firmowego fanpage’a. Można to zrobić na przykład poprzez zachętę w postaci nadsyłania własnych zdjęć produktów sprzedawanych przez firmę. Tego typu zdjęcia można dodatkowo nagradzać drobnymi upominkami, które zmotywują kolejne osoby do wzięcia udziału w takim konkursie.